Perkhidmatan Letak dan Naik (Park & Ride)

PERKHIDMATAN LETAK DAN NAIK:
Dimaklumkan bahawa pihak Universiti akan melaksanakan perkhidmatan Letak dan Naik di lingkungan pertama kampus Bangi mulai pada 1 Julai 2009. Perkhidmatan ini bertujuan memberi kemudahan kepada kakitangan, pelajar dan pelawat untuk masuk dan berurusan di lingkungan pertama kampus Bangi.

TEMPAT LETAK KENDERAAN:
Kakitangan, pelajar dan pelawat yang menggunakan perkhidmatan Letak dan Naik boleh meletak kenderaan mereka di kawasan tempat letak kereta umum seperti DECTAR, Panggung Seni dan Masjid dan kawasan letak kereta berhampiran Wisma Aman.

LALUAN BAS:
Laluan bas perkhidmatan Letak dan Naik bermula dari stesen Letak dan Naik di kawasan berhampiran Wisma Aman melalui Pintu Masuk Pavillion, Stadium Universiti, Kolej Rahim Kajai, Kolej Dato’ Onn, Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan, PUSANIKA, Perpustakaan Tun Seri Lanang, Fakulti Ekonomi dan Perniagaan, Fakulti Sains dan Teknologi, Kolej Ungku Omar, Pusat Kesihatan, Kolej Burhanuddin Helmi, Masjid, Fakulti Pengajian Islam dan keluar melalui Pintu Utama untuk kembali ke stesen Letak dan Naik. Sila klik untuk melihat laluan bas. Bas akan berhenti untuk mengambil dan menurunkan penumpang di tempat perhentian yang ditetapkan. Sila klik untuk melihat tempat hentian bas.

MASA PERKHIDMATAN:
Perkhidmatan bas yang disediakan adalah secara berjadual iaitu pada hari bekerja (Isnin hingga Jumaat) mulai jam 7.00 pagi hingga 7.00 malam dengan kekerapan 7 minit pada waktu sibuk dan 20 minit pada waktu biasa. Waktu sibuk adalah pada 7.00 pagi hingga 8.30 pagi dan 4.30 petang hingga 6.00 petang. Sila klik untuk melihat jadual perjalanan bas.

PERCUBAAN PERKHIDMATAN LETAK DAN NAIK:
Percubaan perhidmatan Letak dan Naik akan diadakan pada 25, 26, 29 & 30 Jun 2009. Semua warga UKM dijemput untuk mengguna dan membiasakan perkhidmatan Letak dan Naik pada tarikh tersebut.


0 comments:

Catat Ulasan